Activitati la clasa

Evaluaţi acest articol
(6 voturi)

 În vremuri noi, emoții vechi... Esențe pur românești

 

„România este patria noastră şi a tuturor românilor. E România celor de demult şi-a celor de mai apoi. E patria celor dispăruţi şi a celor ce va să vie.“ Barbu Ştefănescu Delavrancea

            1 Decembrie 2019

,,Doamna, e gata stegulețul!” , ,,Mie nu-mi stă ecusonul!”, ,,Când ieșim pe coridor la Hora Unirii?”, ,,Am atâtea emoții când recit aceste poezii!” ... Acestea sunt doar câteva dintre discuțiile noastre ,,de culise”, din ziua celebrării marii sărbători naționale.

1 Decembrie 2020

S-au tras cortinele înainte de a începe spectacolul! Coridoarele, sălile de clasă s-au oblojit în dosul tăcerii depline. Probabil țin un lung moment de reculegere în memoria tuturor martirilor cărora le datorăm marea înfăptuire a Unirii. Anul acesta, Ziua națională este celebrată așa cum nici marii vizionari nu au reușit să o prevadă: într-o manieră digitalizată, fără o horă fizică a unirii, ci într-o horă a uniunii spirituale, fără manifestații la scene largi, ci în vatra sfântă a familiei, fără prea mult zgomot de fundal, ci pentru mai multă glăsuire de interior.

Se spune că termenul ,,dor” nu are corespondent lingvistic în nicio altă țară din lume. Românii au particularizat atât de mult acest sentiment și i-au dat așa o mare semnificație emoțională tocmai pentru că au trăit din plin lipsuri de tot felul. Încă din cele mai vechi timpuri au fost privați de independență, de libertate sau de alte drepturi.

 Cu toate acestea, atrași în mrejele nevoilor cotidiene, ne-am lepădat de simțirea autentică a dorului. Însă, EL, Dorul ROMÂNESC ne-a dat marea lovitură de grație! Ne-a reîntors la simțirea autentică, la valorile și credințele care ne definesc identitatea, la comuninea sinceră cu cei din jurul nostru.

Împreună cu formidabilii clasei a III-a, ne-am propus ca anul acesta să dăm frâu liber simțirilor noastre patriotice, astfel că am pornit într-o incursiune autentică pe meleaguri românești. Asumându-și rolul de ghid turistic, fiecare dintre ei ne-a prezentat, prin intermediul filmulețelor, al colajelor, frumusețile acestei țări. Matei ne-a purtat cu privirea și gândul prin Delta Dunării, Emily ne-a traversat peste pârul Izbuc și ne-a poftit la o gură de aer proaspăt în Bicăjel, Flavius ne-a invitat să-i fim părtași la marile capturi de pescuit, Ioan ne-a introdus în universul spiritual al României, iar Andrei ne-a oferit atâtea sugestii de petrecere a timpului liber în taberele de la Borsec.

Fiecare loc are o istorie, fiecare colț al țării are monumente, tradiții care întregesc firea românească. Elevii au înțeles importanța de a citi povestea din spatele imaginii, de a căuta esențe acolo unde unii se bucură doar de forme. Am aflat curiozități despre marile personalități ale țării, am făcut tururi virtuale ale marilor monumente arhitecturale, am ascultat muzica marilor compozitori Enescu și Porumbescu, am încercat să imităm, cu ajutorul materialelor de modelaj, sculpturi faimoase ale magistralului Brâncuși, ne-am așezat în colțul de lectură, cu cana de ceai în față, recitând poezii eminesciene.

România e istorie vie, e zestrea strămoșească. Și, prin cine rasuflă vocea țării dacă nu prin dulcele grai al bunicilor și părinților? Împreună cu românașii clasei a III-a, am hotărât ca la ceas de seară să ne așezăm comod pe canapele și să fim mai atenți ca oricând la poveștile de viață ale celor dragi. Ne-am jucat de-a reporterii investigatori și am aflat care erau jucăriile copilăriei de odinioară, cum erau petrecute sărbătorile de iarnă, ce datini și tradiții s-au păstrat de-a lungul timpului, în ce constau cadourile de Crăciun și ce bunătăți așezau gospodinile pe mesele festive. Am zărit atâtea sclipiri și emoție în ochii și glasurile intervievaților!

În cadrul orelor de limba română, cei mici au lucrat în echipă cu câte un membru al familiei și au rezolvat sarcini diverse: au conceput mesaje pentru România pe aplicația Padlet (,,Ce-ți doresc eu ție, dulce Românie?”), am lecturat împreună un text non-literar în care am aflat informații istorice, culturale, geografice și arhitecturale, urmând ca mai apoi  elevii să rezolve un test online, testându-și cunoștințele dobândite. Am jucat la ruleta românească (aplicația Wordwall), am creat poezii folosind cuvintele din ,,sacul cu idei patriotice” , iar scrisorile către Mama Patrie ne-au resuscitat trăiri interiore care fuseseră îngrămădite într-un colt ascuns al sufletului.

Chiar dacă tehnologia nu e cel mai bun prieten în redarea emoțiilor pure, elevii nu au renunțat la ideea de a-și manifesta dragostea față de țară prin recitarea unor poezii și interpretarea unor cântecele tematice. Au fost mobilizați și membri ai familie, au fost scoase ,,de la naftalină” stegulețe, cămășutele tradiționale, iar unii dintre cei mici au învățat în ritm alert să cânte la instrumente.

1 Decembrie 2020 este, fără doar și poate, ziua  în care am primit lecția iubirii și a sprijinului necondiționat, a muncii perseverente și a pasiunii creatoare. Aceste vremuri tulburi în care trăim nu ne-au stăvilit dorința de a ne manifesta dragostea și respectul față de patrie, ci dimpotrivă, ne-au readus suflet lângă suflet, ne-au demonstrat că suntem piese ale aceluiași puzzle și că doar prin solidaritate putem ieși la liman!

Răzbim noi cumva la lumină! (Marin Sorescu)

 

Prof. înv. primar, Bărbosu Oana - Maria

 

DRAG DEROMÂNIA MEA

 

 

Cu respect și bucurie,

Patria noastră o iubim,

Populație unită,

Bunăstare îți dorim!

Spoială Gabriel


Anul 1918 în istoria românilor

Anul 1918 a rămas în memoria noastră ,drept anul înfăptuirii Marii Uniri, momentul când ,practic, s-a semnat actul de naștere al României Mari. Acest fapt a fost posibil prin realizarea unirii provinciilor istorice românești : Basarabia, Bucovina și Transilvania cu Vechiul Regat.                        

Sfârșitul Primului Război Mondial, când Imperiul Țarist și cel Austro-Ungar dispăreau de pe harta Europei, a creat cadrul favorabil pentru realizarea acestui deziderat de veacuri al poporului român.

Prima provincie românească care s-a unit cu țara a fost Basarabia. La 27 martie 1918, Sfatul Țării, întrunit la Chișinău, a votat Unirea Basarabiei cu România, această unire fiiind, de fapt, reunificarea vechii provincii romanești Basarabia , ruptă de Moldova și alipită de Rusia țaristă în anul 1812.

În sala unde s-a votat decizia de unire au fost prezenți toți membrii Sfatului Țării , organul legislativ, precum și premierul român,  Alexandru Marghiloman. Dintre cei 135 de deputați prezenți la ședință, 86 au votat în favoarea Unirii. Citirea rezultatului votului a fost primită cu mare entuziasm de către cei prezenți, moment însoțit de aplauze furtunoase. Actul de unire a fost semnat de Ion Inculeț, președintele Sfatului Țării, de vicepreședintele Pantelimon Halippa și de secretarul acestui for legislativ, Ion Buzdugan, care, după semnarea actului de unire, va adăuga pe acest act, un slogan, ce avea următoarea formulă ,,Trăiască Unirea Basarabiei cu România de-a pururi și totdeauna!”.

1

2

Basarabia era astfel prima provincie care s-a unit cu România în anul 1918, urmând ca peste câteva luni, mai precis, pe 28 noiembrie 1918, o altă provincie românească și anume Bucovina, să înfăptuiască unirea cu ”Patria-Mamă”.

În ziua de 17 octombrie 1918, deputaţii români în Parlamentul de la Viena au decis să facă uz de dreptul popoarelor la autodeterminare şi au constituit Consiliul Naţional Român din Austria. La 22 octombrie apărea la Cernăuţi gazeta "Glasul Bucovinei", în jurul căreia s-au grupat principalele personalităţi politice şi culturale   ale românilor, care au militat pentru unirea Bucovinei cu România.

La 28 noiembrie, în Palatul Mitropolitan (Sala Sinodală) Cernăuţi, se deschid lucrările Congresului General al Bucovinei, care a votat Declaraţia de Unire prezentată de Iancu Flondor.

La Congres au participat delegați aleși: 74 membri ai Consiliului Național Român în componența căruia intra și guvernul Bucovinei (14 membri), Consiliul Național Polon (6 membri), Consiliul Național German (7 membri) și 13 primari și reprezentanți ai unor localități de peste Prut. Au fost invitați reprezentanți ai armatei române, membri ai Sfatului Țării din Basarabia și delegați ai Consiliului Național Român din Transilvania și Ungaria. 

Declaraţia constată că „ceasul mare a sunat” şi hotărăşte: „Unirea necondiţionată şi pentru vecie a Bucovinei, în vechile hotare până la Ceremuş, Colacin şi Nistru, cu regatul României”.

3

4

Desăvârșirea  ”reîntregirii” se va realiza la 1 Decembrie 1918 la Alba Iulia, când delegațiile din Banat, Crișana, Maramureș și Transilvania vor vota și ele unirea cu ”Patria-Mamă”.

În data de 1 decembrie 1918 – la Alba Iulia, cetatea- simbol a luptei pentru unitatea românilor, capitala  lui Mihai Viteazul – domnul  primei uniri a Ţărilor Române,  s-a ţinut Adunarea Naţională a românilor din  Transilvania, la care au participat 1228 de delegaţi oficiali,  reprezentând toate cele 130 de cercuri electorale din cele 27 comitate româneşti. La aceştia se adaugă  peste 100.000 de români veniţi din toate colţurile Ardealului şi Banatului,  reprezentanţii tuturor mediilor sociale, confesionale, profesionale româneşti.

A fost  adoptată  o Rezoluţie, citită de Vasile Goldiş, votată în unanimitate, prin care se proclamă : “Adunarea naţională a tuturor românilor din Transilvania, Banat şi Ţara Ungurească, adunaţi prin reprezentanţii lor îndreptăţiţi la Alba Iulia în ziua de 18 noiembrie / 1 decembrie 1918, decretează unirea acelor români şi a tuturor teritoriilor locuite de dânşii cu România. Adunarea proclamă îndeosebi dreptul inalienabil al naţiunii române la întreg Banatul, cuprins între Mureş, Tisa şi Dunăre.”  Dupa Basarabia şi Bucovina, cea de-a treia provincie româneasca revine la sânul Patriei-mame, România.

5

Prin Unirea Transilvaniei cu România, la 1 decembrie 1918, se desăvârşeşte visul de veacuri al românilor, de a fi uniţi şi liberi între hotarele aceluiaşi stat, Statul national unitar român.

Prof. Cristina Catargiu - Școala Gimnazială, “Grigore Ghica Voievod”

 


 

 18 octombrie 2020-Ziua Europeană de luptă împotriva traficului de persoane

Activitatea cu numele STOP! VIAȚA TA NU ESTE DE VÂNZARE!, desfășurată marți, 20 octombrie 2020 la Școala Gimnazială “ Grigore Ghica Voievod”, Suceava, cu ocazia Zilei Europene de luptă împotriva traficului de persoane, se vrea a fi de fapt un stâlp de susținere a campaniei de prevenire a diverselor abuzuri.


S-a vizat, pe lângă sensibilizarea elevilor și cunoașterea drepturilor noastre, informarea ca o componentă a securității proprii.


Invitații speciali, doamna Liliana Orza - Comisar Șef Poliție, domnul Mihai Moisoiu - Inspector de specialitate, doamna Laura Stadler - Inspector de specialitate, reprezentanți ai Centrului regional din Suceava al Agenţiei Naţionale împotriva Traficului de Persoane, domnul Florin Barbu, inspector de specialitate, Agenția Antidrog Suceava, au apreciat că fenomenul presupune o abordare complexă, la nivel național derulandu-se diverse acțiuni preventive.


Unele dintre obiectivele propuse și atinse de către distinșii invitați au fost creșterea gradului de conștientizare a pericolului în rândul persoanelor vulnerabile - copiii, tinerii, creșterea implicării în activitățile de prevenire, informarea corectă a instituțiilor și organizațiilor implicate.


În urma unui dialog constructiv, desfășurat în aer liber, s-a constatat că exploatarea prin muncă, exploatarea sexuală și exploatarea prin cerșetorie pot fi reduse prin conștientizarea obligațiilor fiecăruia dintre noi.


La activitate au luat parte profesorii diriginți și elevii claselor a VII-a și a VIII-a, care în zilele precedente întâlnirii, au desfășurat activități la clasă, au creat afișe, sloganuri, au vizionat filme specifice și mai ales, au înțeles pericolul.


Astfel, traficul de persoane și consumul de droguri ar putea fi prevenit dacă fiecare dintre noi am distruge fără milă zidul indiferenței.

afis1

Prof. Ovidiu Stafie

 

afis2

 

Prof. Răzvan Horobeț

 

Cl. a III-a A

Cl. a V-a A


 


Concursul “Muzeul de Științele Naturii în imaginația copiilor”

Prof. îndrumător Anca Heciu

octombrie 2019


La teatru alături de părinti și copii

“Extraterestrul care își dorea ca amintire o pijama”-16 nov. 2019

Cl. a V-a A, B și cl. A VI-a A

PROF. Corina Stavnic, Monica Matei, Mihaela Muscă


CAMPANIA RESPECT-30 ianuarie 2020-ZIUA INTERNATIONALÃ A NONVIOLENTEI ÎN ȘCOLI

În data de 28.01 .2020 la Școala Gimnazială “Grigore Ghica Voievod”, Suceava, sub atenta îndrumare a profesorilor, Juravle Sergiu si Stavnic Corina a avut loc o activitate intitulată,,Tipurile și formele violenței în mediul școlar și familial. Activitatea a presupus urmărirea unui documentar cu privire la violență, de unde pornește aceasta și care sunt consecințele ei .Documentarul a avut un impact pozitiv asupra elevilor ,ei realizând că violența fie ea verbală sau fizică, are efecte agravante asupra statutului social, emoțional și familial ! A avut loc, de asemenea, o discuție despre violența în familie, discuție în urma căreia elevii au înțeles că indiferent de situatie ei trebuie să ceară ajutorul și să nu se lase doborâți de impulsul momentului. Aceștia au creat diferite sloganuri prin care au evidențiat stoparea violenței în societate ! Concluzionăm prin a spune că violența în instituțiile de învățământ, cele familiale și nu doar,reprezintă acțiuni agresive planificate sau spontane, impulsionate fiind de starea de spirit la care se află persoana ! Pentru a reduce aceste reacții elevii trebuie să înțeleagă că bunătatea, înțelegerea, empatia reprezintă principalele unelte ale reducerii violenței în toate unitățile de învățământ și nu doar !
Au participat elevi ai claselor a V-a A, B, a VI-a B.


 

Activitate cu părinții și copiii-dezbatere și completare chestionar Cauzele violenței în școli. Activitatea a fost dirijată de doamna Prof. Luminița Rusu alături de clasa a VII-a



Concert colinde in Amfiteatrul Salinei Turda- 14 decembrie 2019


 


EXCURSIE LITERARĂ LA Casa Memorială George Coșbuc și Casa Memorială Liviu Rebreanu ( Turda-13,14 decembrie 2019)



 

EVENIMENT 16 noiembrie 2019-Ziua Mondialã a Alimentatiei ACTIVITATE-CONCURS-“Bucatele bunicii”

 

Actiunea umanitară Florile recunoștintei

Ȋn perioada 24 septembrie – 4 octombrie 2019 s-a derulat campania de voluntariat şi acțiune comunitară ,,Florile recunoştinței” la care a fost partener şi Grădinița cu Program Normal nr. 8 Suceava (structură a Ṣcolii gimnaziale ,,Grigore Ghica Voievod”) din carierul Ițcani. Scopul campaniei a fost sensibilizarea copiilor şi adulților pentru adoptarea unei atitudini prosociale , bazate pe afecțiune, respect şi prețuire față de persoanele vârstnice. Ȋn acest scop , educatoarele: Rădăşanu Irina şi Nastasi Anamaria au desfăşurat activitățile:  ,,Atelierele hărniciei” – unde preşcolarii au realizat felicitări pentru bunici ; ,,Povestirile bunicilor”- în cadrul căreia copiii au primit vizita  bunicii  Floarea ,în vârstă de 80 de ani, care a spus copiilor poveşti pe care le ştie din copilărie şi activitatea : ,,Bucuria de a dărui”  în care copiii s-au deplasat la Centru de îngrijire medico-social ,,Sfântul Ioan cel Nou de la Suceava”  din cartierul Ițcani unde au fost primiți de 21 de bătrâni care s-au molipsit de veselia copiilor şi s-au sensibilizat la primirea cadourilor pregătite pentru ei.

 


 

Anul școlar 2018-2019
 

 
Cl. a III-a A, înv. Tătar Doina
 

Decembrie - vremea colindelor
Corul școlii - îndrumator prof. Hârceag Ionuț


 

Sport


Educatie

Ora de biologie

Ora de chimie

Ora de fizica


 

Clasa a V-a A, an Școlar 2016/2017, diriginte profesor Cristina Brudea

 


 

Marș antiviolență, cl. a VII-a A, an școlar 2016/2017

 


 

Clasa a V-a A, an școlar 2016/2017 , diriginte profesor Cristina Brudea


 

Gradinita nr 7, Itcani, Suceava

     
 1 Decembrie la grădiniță  Cerc pedagogic  Din activitățile copiilor  Jocuri în curtea grădinței
       
       
 Pregătiți pentu parada  Sărbătorim pe Eminescu  Serbarea toamnei  Suntem absolvenți
       
       
 Trupa de teatru Un pui de românaș Ziua României Grădinița numărul 7

 

Gradinita nr 8, Itcani, Suceava

Citit 4990 ori

Galerie de imagini